MirjamenPascal.reismee.nl

Dat was em ..

Jahaa, na meer dan een week geen internet is het dan toch echt wel weer tijd voor de volgende blog. Dit keer vanuit ons heerlijke eigen huisje in Beilen, want ja, WE ZIJN WEER THUIHUIS.

Vorige week Woensdag stapten we in de vroege ochtend het hotel (in Christchurch) uit om de heerlijke "frisse" lucht te ruiken van het vliegveld die zich 700m verderop bevond, heerlijk .. Het was zover, het einde van onze roadtrip in NieuwZeeland en op naar de luie vakantie in de CookIslands op het eiland Rarotonga. Na 1,5u waren we in Auckland waar we over moesten stappen op de vlucht naar Rarotonga met air new zealand, erg prettige maatschappij als ik even zo vrij mag zijn om reclame te maken ;). Na nogmaals 4u vliegen stapten we de hitte in op Rarotonga, een klein eilandje voor ons gevoel maar het grootste eiland van de 'Cooks'. Als je het hele eiland rond rijd heb je 32km op je teller staan, je mag er overal maar 50km per uur rijden en dus doe je er wel een uur over om een eilandje rond te gaan in een auto of scooter. Stiekem rijd men trouwens wel harder, maar ja waar doen ze dat niet? ja toch?
Tijdens de vlucht gingen we over de datumgrens heen waardoor we op Dinsdag aankwamen op Rarotonga terwijl we op Woensdag weg waren gegaan uit Christchurch. Back in time, we mogen zomaar een dagje overdoen, helemaal niet vervelend een dagje extra relaxen ;)
Het eiland zelf is omringd door van het paradijselijke helder blauwe water met koraalriffen waar je kunt snorkelen en dan ook nog mooie vissies en rif ziet. Water waarbij je, hoe diep het ook is, de bodem prima kunt zien en dus ook zonder snorkel en bril de visjes kan bekijken. We werden met een busje van het vliegveld(je) naar onze accomodatie gebracht, Palm Grove. Het ligt ongeveer halverwege het eiland vanaf de hoofdstad Avarua. Inchecken, sleutel ophalen en naar het huisje met ontzettend geweldig waanzinnig uitzicht op die heerlijke zee met palmbomen tussen het huisje en het strand. Een fantastische plek om in ieder geval lekker bij te komen van de lange rondreis die we tot nu toe gemaakt hebben. We hebben voornamelijk lekker genoten van de zee, het uitzicht, de temperatuur (heerlijk warm) en de zon. Helaas hebben we van de 5dagen dat we er waren ook behoorlijk wat regen gezien, van die warme miezerige regen waarvan het opzich niet erg is om doorheen te lopen, omdat het niet koud is, maar waar je toch onbegrijpelijk nat van word. Helaas. We hebben trouwens ook wel door warme stortbuien gelopen waarbij je zeker weet dat je geen droog plekje meer op je lijf kan vinden als je weer thuis bent, maar opzich heeft dat ook wel weer wat .. We zijn 1 dag met de bus naar de hoofdstad gegaan, Avarua. Een dorp of misschien beter gezegt een straatje vol, een straatje vol toeristische winkeltjes. Tig winkeltjes met de oh zo beroemde black pearls waar ze bekend om zijn en waar je behoorlijk wat geld voor op zak moet hebben om er 1tje te kopen aan een simpel touwtje.. In de middagen voornamelijk lekker snorkelen, visjes kijken, zwemmen, zonnen (wanneer het niet regende) en boekjes lezen. Er zijn nog behoorlijk wat boeken doorheen gegaan in die laatste 5 dagen ^^
Zaterdag was dan echt het einde van de trip. We werden om +- half 10 opgehaald en richting het vliegveld(je) gebracht. De vlucht naar LA duurde ongeveer 9,5u, een korte overstap daar die we dachten misschien niet te halen maar met gemak hebben gehaald omdat de beveiliging helemaal niet zo "super" streng is, wat men wel continue zei. We waren zo door de douane heen en hadden nog tijd over om even te lunchen. De vlucht van LA naar Amsterdam duurde nog 10u. En toen waren we thuis. Overleeft. Fijn, geen gestres meer van dat stomme vliegen, gewoon met beide benen duidelijk en wel op de grond, op de nederlandse grond nog wel.
Nu dus weer thuis. Toch wel even behoorlijk acclimatiseren. Van groen groen naar kale bomen, van 28*c naar 10*c, van zomer naar winter, van leven uit je koffer en zelf niets doen naar alles opruimen en wassen wassen wassen.

De laatste blog, afsluiting van een geweldige reis, wat een ervaring.
Ik wil jullie allemaal bedanken voor het volgen van onze verhalen en voor alle leuke enthousiaste reacties!
Wie weet .. komt er ooit, na heel lang sparen want we zijn blut, weer een nieuwe reis (lets hope so) !

xx

Tante Jantje

Jullie ook bedankt voor de mooie verhalen.
Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben gehad en mooi dat jullie weer veilig terug zijn
Dikke kus

Yvonne

Bedankt voor alle mooie verhalen, prachtige foto`s. !