MirjamenPascal.reismee.nl

Mount Cook - Christchurch

Ja, dit was hem dan ...

Onze laatste dag in NieuwZeeland, morgen in alle vroegte vliegen we naar Auckland om vanaf daar door te vliegen naar Rarotonga - CookIslands. Maar we hebben natuurlijk nog het een en ander te vertellen van na Dunedin. Zondag reden we Dunedin uit om vervolgens te stoppen bij het plaatsje Moeraki. Dit dorp ligt aan zee en op het Moeraki beach liggen meerdere glad geslepen, perfect ronde rotsen genaamd de Moeraki Boulders. Heel idioot om te zien hoe perfect egaal rond deze rotsen zijn. We hadden er prachtig weer bij dus maar even het strand op en neer gewandeld voordat we weer de auto in stapten voor de volgende stop, Clay Cliffs. Dat was in ieder geval de bedoeling .. De 1e afslag hadden we goed, dat bordje was ook prima zichtbaar. Het 2e bordje hebben we alleen gemist .... waardoor we kilometers over een gravel road in the middel of nowhere en uiteindelijk op prive terrein terecht kwamen. Oeps, toen we uiteindelijk door kregen dat dit absoluut niet de route kon zijn naar Clay Cliffs zijn we omgedraaid en zijn we weer over die prachtige piep route terug gereden naar de grote weg. Nog geen kilometer van de grote weg zagen we de plek waar we het bordje gemist hadden, Sh*t zeg. Helaas hadden we niet echt meer tijd om opnieuw op zoek te gaan naar de Clay Cliffs en zijn we door gereden naar onze uiteindelijke bestemming, Mount Cook. Tijdens de laatste kilometers naar Mount Cook kwamen we langs 1 van de mooiste meren die ik heb gezien, Lake Pukaki. Een meer met het water zo blauw dat we in eerste instantie niet geloofden dat de mensheid daar niet mee geknoeid heeft, maar het schijnt toch echt allemaal van moeder natuur te zijn.. Eenmaal in Mount Cook Inchecken, beetje rondsnuffelen in het hotel, in de avond, binnen het hotel, uit eten geweest en lekker relaxen in onze kamer met uitzicht op de bergen. Maandag hebben we de Hooker Valley Track gelopen, een wandeling door een vallei tussen de bergen door over verschillende riviertjes en langs verschillende gletsjer meren. Erg mooie wandeling tussen de besneeuwde bergen en dan te bedenken dat je de dag ervoor nog met stralend weer aan het strand stond, gek ...

En dan vandaag, dinsdag, onze laatste "echte" dag in Nieuw Zeeland .. Vanmorgen nog even genoten van het mooie uitzicht in Mount Cook en na het uitchecken de auto in gestapt om naar de grootste stad van het Zuidereiland te rijden, Christchurch. Onderweg nog een stop gemaakt bij Lake Tekapo, een heel helder meer met blauw blauw blauw blauw water! Eigenlijk net zo blauw als Lake Pukaki, erg mooi! In Christchurch zijn we even snel door de Gardens naar de stad gelopen om is te bekijken wat Christchurch te bieden heeft. Je ziet overal bouwvakkers, hijskranen en je hoort overal lawaai van het werk wat ze doen, ze zijn letterlijk de stad weer aan het herbouwen. Veel kapotte en halfstaande gebouwen die omringd worden door hekken of staande gehouden worden door stalen balken, heel raar Want dit is gewoon de binnenstad.. Ergens in de Binnenstad hebben ze door middel van aan elkaar geschoven zee containers een nieuw soort "winkelcentrum" gebouwd, als je het zo al kan noemen. Maar de sfeer die je in de stad voelt is gemoedelijk en vriendelijk, dat was in ieder geval mijn indruk ervan na 2uurtjes ;). Later in de middag ingecheckt in het hotel vlakbij het vliegveld, onze rental car weer ingeleverd en weer lopend maar het hotel. En nu is het rustig aan doen, koffers herindelen en morgen in alle vroegte weer uitchecken, lopend naar het vliegveld (700m) en vliegen .. Bah dat vliegen ..

Waarschijnlijk hebben we op Rarotonga geen internet en dus zal dit onze laatste blog zijn voordat we weer thuis komen. Maar wie weet verrassen we jullie nog, dan hebben we ergens daar toch internet kunnen vinden .. Jullie en ook wijzelf zullen het Zien :)

misschien tot de volgende blog en misschien tot aan thuis ;) xx

Karel en Gea

Nog een zonnige en goede week gewenst en heerlijk nagenieten van alle prachtige ervaringen!!

Drea

Hoi hoi,
Wat hebben jullie allemaal prachtige dingen gezien,
Nu is het aftellen begonnen nog veel plezier en pas op je velletje!!

Roelof

Veel plezier en geniet van de rust aan de kust in Rarotonga :-P

Tante Jantje

Nog een fijne week en een goeie vlucht

Nina

Jullie hebben een fantastische trip achter de rug!!
Nu eerst nog ff een heerlijk weekje genieten an de rust :)

En succes met de vlucht alvast!! ????

tante Yvonne

Jammer..geen blogjes meer met geweldige reisverhalen! Je kunt zo de nieuwe floortje op reis worden :)

Mathilde

Ik hoop dat jullie nog ff heerlijk kunnen bijkomen van al het wandelen en al die mooie uitzichten en indrukken :)