MirjamenPascal.reismee.nl

The Catlins - Dunedin

Ja, het werd maar weer eens tijd :). We hebben goed internet dus heb er volop foto's op gegooid, natuuuuuurlijk om jullie flink jaloers te maken ;) .

Vrijdag vertrokken we vanuit Te Anau over de Southern Scenic Route die ons via deze toeristische weg naar The Catlins zou brengen. Een erg mooie route weer waarbij je eerst nog een deel door het Fiordland rijd, met besneeuwde bergen om je heen waarna dit langzaam over gaat in de groene heuvels en bossen van The Catlins. We zijn eerst helemaal naar het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland gereden, naar het dorpje Bluff. We zijn dus nu zowel op het noordelijkste als het zuidelijkste puntje van NieuwZeeland geweest ^^ leukwel. Na Bluff hebben we de Southern Scenic route weer opgezocht om vervolgens te stoppen bij Curio Bay, een baai die bekend staat om zijn versteende/ gefossiliseerde bos die in de rotsen nog te zien zijn. Vlakbij Curio Bay nog even kort gestopt om te kijken of we nog dolfijnen konden spotten bij Porpoise Bay, maar helaas, alleen de meeuwen lieten zich zien .. Dus weer terug naar de Southern Scenic Route en weer verder richting The Catlins. De volgende tussenstop was bij McLean Falls, een wandeling door een regenwoudachtig bos bracht je naar een waterval. Helaas was het water niet zo mooi helder door de vele regen, maar een waterval op zich vind ik altijd al heerlijk om naar te kijken :). Opnieuw terug die Southern Scenic route op om door te rijden naar onze eindbestemming, Mohua Park. Om hier te komen moesten we door een prachtige vallei rijden met om je heen overal hoge groene bergen, heeeeerlijk. Na het krijgen van de sleutel, ons huisje opgezocht en uitgepakt. We hadden ontzettend mooi uitzicht vanaf ons huisje! Het huisje staat op een heuvel waardoor je de vallei in kijkt, wauwie! In de avond hebben we nog een wandeling gemaakt naar het Owl House, maar helaas geen uilen gespot. Nouja 1tje dan, ik schrok ervan, maahaar die was nep ...

Zaterdag moesten we helaas alweer vertrekken uit deze heerlijke rustgevende omgeving. We konden laat uitchecken en dus hebben we dat ook maar gedaan. Lekker uitslapen, rustig aan opfrissen, aankleden, boekje lezen, nog even genieten van het uitzicht, ontbijten, inpakken, om 11u toch maar de auto ingestapt om naar Dunedin te rijden. Onderweg nog een stop gemaakt om een wandeling te maken naar de Purakaunui Falls, een mooie woeste waterval waarbij we helaas ook weer regen hadden waardoor het water niet mooi helder was, maar het is een mooie waterval ;). De volgende stop die we maakten was bij Nugget Point, een wandeling naar een oude vuurtoren met ontzettend mooi uitzicht op de zee, de rotsen en een deel van de kustlijn van The Catlins. Komt er ook nog eens bij dat het bekend staat om de dieren die je er kunt spotten, pinguins, zeehonden en een handjevol zeevogels. Die eerste hebben we helaas niet gezien (komen meer in de avond tevoorschijn) maar we hebben een aantal zeehonden gezien waarvan 1tje heeeerlijk zwemmend in de zee, leukleuk ^^ & natuurlijk een hoop vliegende vogeltjes gespot.

Nu dus in Dunedin, een stad met een schots tintje. Tevens ook DE studentenstad van het Zuidereiland. Vanmiddag zijn we de stad even in geweest om even wat winkeltjes bij langs te gaan .. Was verdorie toch zo goed als alles dicht! Blijkt dat winkels op zaterdag hier allemaal al sluiten rond 3u In de middag, weird! Dus misschien morgen nog even wat winkeltjes bekijken voordat we verder gaan. Wel al een indruk gekregen van de stad door er zo heen te lopen, een stad met veel oude huizen en gebouwen in victoriaanse stijl, erg mooi maar het heeft een bepaalde sfeer waarvan ik het niet echt uit kan leggen in woorden, maar geen goede sfeer helaas. Misschien ook wel omdat er zoveel hang jongeren aanwezig waren en er zo weinig te beleven viel .. En dat terwijl ik toch wel veel van deze stad had verwacht, op internet las ik eigenlijk alleen maar goede dingen over Dunedin, Maarja. Morgen dus een herkansing voor downtown van Dunedin ;) en daarna door naar Mount Cook, onze een na laatste plekkie in NieuwZeeland .. Raar

Ria

Dag reizigers! Het schiet idd echt op he. Het rondtrekjen zit er bijna op en dan gaan jullie lekker luieren op een mooi strand met waarschijnlijk heerlijk weer! Overbodig om te zeggen dat jullie nog even moeten genieten van alles want dat doen jullie al! Dikke smok

Nina

Die verhalen zijn prachtig om te lezen, wat een reis!

Zoals mam al zei, genieten doen jullie wel! Dus Ciao ;)

Mathilde

Wat weer een mooie uitzichten!! :) time flies! Veel plezier!