MirjamenPascal.reismee.nl

Queenstown - Te Anau

Queenstown, onze volgende bestemming. Vanaf Greymouth ruim 4,5u durende auto rit zonder stops. De route was echt prachtig (om maar eens een ander woord te gebruiken dan "mooi"). Dit was absoluut de mooiste route die we gereden hebben tot nu toe. Meerdere stops gemaakt, soms 2 a 3 keer op een stukkie weg van uhhhh 200 misschien 300m? om leuke kiekjes te schieten. Ik zal even een paar stops opsommen. Knights Point, een uitkijkpunt over de Tasman zee. ThunderCreekFalls, een korte wandeling vanaf de weg naar een mooie waterval die uitkomt in een fantastisch mooi ijsblauw riviertje. De Haast Pass brug, waaronder een leuke waterval snelt. Lake Wanaka, 1 van de grotere meren op Zuidereiland. Lake Hawea, een meer met onwijs mooi blauw water en omringd door mooie bergen. Uiteindelijk dus weer heelhuids aangekomen in Queenstown, fijn :)!

Queenstown vonden we een leuk stadje om te zijn, het voelt er gemoedelijk en je voelt je niet een vreemde als je over straat loopt want er lopen zoveel mensen die niet uit NieuwZeeland komen, opzich wel een keer prettig ;). Daarnaast is het een mooi stadje met een mooie omgeving. Het stadje ligt tussen de bergen en aan een groot meer waardoor je, waar je ook loopt, altijd wel een mooi uitzicht hebt. We hebben er nog even aan gedacht om misschien nog een keer te gaan bungyjumpen, je bent natuurlijk wel in DE stad van de bungyjump ;) uiteindelijk besloten niet te doen omdat het gewoon weg veel geld kost, we moesten van te voren reserveren en het weer was er absoluut niet naar, regen en bewolking.. We hebben op de dag dat we Queenstown weer gingen verlaten nog wel geweldige fotos van de stad, de bergen en het meer kunnen maken vanaf "Bobs peak", een hoge berg waar een kabelbaan je in een bakkie naar toe brengt.

Vanaf Queenstown ging onze reis door naar Te Anau, een dorpje aan het gelijknamige meer in het Fiordland. Een korte auto rit dus alle tijd genomen om te ontbijten, uit te checken en nog wat te doen in Queenstown. Na 2,5 u rijden waren we al bij Te Anau, het was nog erg vroeg en dus besloten we om nog een eindje richting Milford Sound te rijden over de Milford road, verrassende naam toch :p. Erg mooie weg om te rijden met veel bos en groen langs de kant van de weg, ongeveer op de helft omgekeerd en terug gereden om te gaan inchecken bij onze volgende accomodatie. Te Anau, een erg rustig stadje met veel alleenstaande huizen en een redelijk nieuwe buurt die word opgebouwd waar we, per ongeluk, door heen gereden zijn met huge huizen! En met een uitzicht waarvoor je een moord zou doen! Jaloers .. Wij zitten dit keer letterlijk in een huisje in iemands achtertuin, niet een mooie plek maar wel praktisch, lekker dichtbij de hoofdstraat. Vanmorgen werden we opgehaald met de bus voor onze Doubtful Sound Cruise, een +- 8u durende trip met de bus naar Manapouri, overstappen op een boot om over Lake Manapouri te varen, overstappen op een bus om over Wilmot Pass te rijden en opnieuw een boot op om Doubtful Sound te bekijken, wat alleen kan vanaf het water. Een waanzinnig mooie tour met fantastische uitzichtpunten en een geweldige boottocht door een baai met bergen aan beide zijden vol groene begroeiing. Op sommige toppen van de bergen nog sneeuw, echt heel mooi. We hebben er prachtig weer bij gehad. Het schijnt hier nogal veel te regenen en vaak lage bewolking te hangen waardoor je niet alles even goed kan zien en het soms erg koud is .. Vandaag was het helder, wel wat bewolking maar hoge bewolking waar we geen last van hadden Qua uitzicht en heel veel zon! Heerlijk! Perfecte timing voor dit uitje dus :)! We hebben tijdens de boottocht in Doubtfull Sound dolfijnen, pinguins en een zeehondje gespot, erg leuk om te zien in hun vrije wereldje. Een heerlijke dag gehad dus vandaag, nu lekker gedoucht en al zo het bed in lekker slapen ^^ Morgen weer een lange reisdag, 5u durende autorit over the Southern Scenic route richting the Catlins. Vanaf morgen hebben we gewoon nog maar 4 accomodaties te gaan hier in NieuwZeeland Gaat veeeeels te snel hoor......

ps, foto's komen nog, traag internet ...