MirjamenPascal.reismee.nl

Kaikoura - Marahau

Donderdag 6 november alweer, wij hebben alweer een volle dag gehad, jullie zullen zo, of binnen een paar uurtjes, er mee beginnen. Raar blijft het .. Maar het is alweer een paar dagen geleden dus tijd voor een nieuwe blog!

Dinsdag was de dag van de overtocht naar het Zuidereiland. In de ochtend de auto afgeleverd bij de Ferry terminal, bagage ingecheckt en hup, op de Ferry. Het was een erg mooie overtocht van 3u van Wellington naar Picton. We hadden er gelukkig een zonnetje bij want de wind was Kouhoudd.. Ook in Picton was het lekker weer met een heerlijk brandend zonnetje. Nadat we de bagage weer hadden opgehaald gingen we op zoek naar het kantoortje van Budget om onze volgende auto op te halen. Opnieuw een Toyota Corolla, opnieuw een nieuw model, vervelend zeg! ;), ander kleurtje dit keer.

In de auto gestapt en richting Havelock gereden over de bekende Queen Charlotte Drive, een toeristische route over een bochtige berg weg met Amazing Views! Uitzichten op mooie goudgele stranden en heel mooi blauw, groen helder water. Vanaf Havelock zijn we naar onze eindbestemming gereden, Kaikoura. Hoe dichter we bij Kaikoura kwamen hoe slechter het weer echter werd, veel lage bewolking en heel veel regen regen regen. De route naar Kaikoura toe is wel erg mooi! Een lange weg langs de kust met heerlijk helder zeewater en aan de andere kant van de weg rotsen en bos. Ook vanaf onze kamer hadden we uitzicht op dit mooie zeewater, helemaal niet erg :).

Woensdag konden we uitslapen, we hoefden pas om 10u bij de Whale Watch Station te zijn. We stonden er voor de zekerheid om half 10 al, toen werd ons verteld dat we nog even moesten wachten, er was nu iemand aan het kijken op zee of de Tour door kon gaan of niet. Dus verplicht een half uurtje naar de zee gekeken, vervelend zeg;)!?!. Om 10u stonden we weer bij de balie en deelden ze ons mee dat de tour van deze ochtend niet door kon gaan in verband met slecht weer en een ruwe zee. Shitt. Geen walvissen spotten voor ons. Ze boden nog aan om met de Tour in de middag mee te gaan omdat de kans er was dat die wel zou gaan .. Maar met een 4u lange autoreis voor ons hebben we besloten dat niet te doen. Plan B, in de auto stappen en op naar Marahau, onze volgende bestemming. Weer over die mooie lange weg langs de kust terug en richting het Abel Tasman Park.

Na 4,5 u kwamen we aan in Marahau en konden we, gelukkig, al inchecken, we waren weer aan de vroege kant. Eerst de spullen uit de auto gehesen, en natuurlijk in ons huisje gezet. Toen plannen gemaakt en gereserveerd voor de volgende dag en daarna een eind gewandeld richting zee. Halverwege het strand hebben we maar besloten terug te gaan omdat het toch wel verder was dan we ingeschat hadden, dus rechtsomkeert en richting het dorp voor wat boodschapjes. Helaas is Marahau niet echt een dorp Maar meer een gehucht en konden we onze boodschapjes niet vinden in de minimarket die ze hier hebben. Hup de auto ingestapt en naar Motueka gereden, 20min rijden van Marahau waar een mooie supermarkt is en genoeg eetgelegenheden te vinden zijn. Boodschapjes binnen en met een volle buik weer terug naar ons huisje.

Donderdag, vandaag, Werden we om 8:15u opgehaald voor onze trip van vandaag. Met de watertaxi gingen we richting Torrent Bay waar we uitstapten om een wandeling te maken naar Bark Bay. Erg mooie wandeling over een stenen pad door het bos met erg mooi uitzicht over verschilende baaien. Eenmaal in Bark Bay hadden we nog even de tijd voor de lunch die we meekregen van de organisatie voordat we weer werden opgepikt door de watertaxi. Een lekker broodje met vanalles erop, een appel en een heerlijke brownie, jamjam. Zowel Bark Bay als Torrent Bay zijn ongelovelijk mooie baaien met goudgele stranden en helder blauw water, echt Paradijselijk mooi, ben benieuwd of the CookIsland dit gaat overtreffen :p. De watertaxi bracht ons naar onze volgende stop, Watering Cove, een baai waarvan uit we zouden gaan kajakken terug naar Marahau. Erg leuke en mooie kajaktocht gehad met een groepje van 3 mensen en 2 gidsen :), vonden ze blijkbaar nodig :p .. Nu inmiddels weer terug in ons huisje na een lange dag vol activiteiten. We hebben de hele dag lekker weer gehad met zon tot aan nu .. Spring-showers = Regen, een gelukje dus ^^.

Morgen gaan we door naar Greymouth, een autoreis van opnieuw +- 4u zonder stops. Maar It is all about the journey ! ^^

Jannes

Blijft mooi, ik ga maar eens sparen

Ria

Heerlijk om te lezen en best beetje jaloers. Xxx

Roelof

Weer een mooi verhaal, ik blijf genieten. Wat die walvissen betreft, daar heb je niet veel aan gemist denk ik....die waren waarschijnlijk niet in het zuiden..... er zijn er eergisteren tientallen aangespoeld op de noordkust van NZ. (gelukkig zijn de meesten gered).... happy journey ^_^

Karel & Gea

Prachtige verhalen en foto's. Krijgen we een beetje een indruk van jullie spectaculaire reis. Heeeeeeeel mooi!! Uiteraard een mooie en voorspoedige voortzetting gewenst. Groetjes K&G.