MirjamenPascal.reismee.nl

Whitianga

1 november alweer, inmiddels zijn we al een week op reis, tijd vliegt voorbij maar gelukkig hebben we nog 3 week te gaan om heerlijk te genieten van dit mooie mooie land.

Donderdag vertrokken we vanuit Paihia richting het Waipoua Forest, een schitterende weg door dit bos met van die heerlijke (kuchkuch) haarspeldbochten erin .. Zolang je rijd, zie je helaas maar weinig van al dat moois, Je moet echt je koppie erbij houden omdat je anders een bocht mist en dan de afgrond in rijd (en dat .. staat niet op mijn lijstje, in ieder geval niet in een auto en niet zonder bungy touw ^^). Onderweg gestopt om Tane Mahuta te bekijken, dit is de grootste Kauri boom in NieuwZeeland. Tane Mahuta betekent The Lord of the Forest en terecht want hij is huge!

Na de mooie tocht door het Waipoua Forest reden we door naar Whitianga. Het dorpje zelf is nou niet bepaald fantastisch en helaas is onze accomodatie hier ook niet speciaal, maaaar vergeleken die in Paihia is niks goed genoeg :p, veeleisend .. Vrijdag hadden we de hele dag vol gepland. Vroeg op, ontbijten en op weg naar Whangapoua om vanaf daar lopend op zoek te gaan naar New Chum Beach. Dit is een strand die alleen lopend of met de boot bereikbaar is en daarnaast nog niet druk bezocht word door toeristen, :) prettig! Na een wandeling van een half uur, door een stroompje, over keien en door een stuk bos kwamen we aan op New Chum Beach, een paradijselijk stukje strand. We konden niet zo lang blijven hangen in verband met onze andere plannen en, niet minder belangrijk, omdat het vloed begon te worden en we anders een halve dag daar vast zouden zitten. De auto dus weer ingestapt en door gereden naar Hahei om daar de wandeling te maken naar Cathedrale Cove, tijdens de wandeling nog naar 2 andere baaien gewandeld, Gemstone Bay en Stingray Bay. De wandeling was pittig, waarschijnlijk voor een "normaal" persoon niet maar vanwege de vele steile paden en vele *@#^\ trappen ging het bij mij persoonlijk niet helemaal easy. Maar desalniettemin gewoon doorstappen want this is ones in a lifetime en het was het hartstikke waard want MOOI dat het er is! ^^ Na de uitstap naar Cathedrale Cove stapten we opnieuw de auto in om door te rijden naar het Hot Water Beach, een stuk strand waarbij je bij eb je eigen warme bad kan graven door 1 of andere hete vulcanische steen onder dat deel van het strand. Een eigen bad graven hebben we niet gedaan, maar wel even met de voetjes in het zand, je lekker laten wegzakken om dan heerlijke hete voeten te krijgen. Sommige delen van dat stukje strand zijn dan gewoon te heet om echt te gaan staan, je verbrand dan gewoon je voeten, hoe idioot!? Na dit uitstapje zijn we weer richting de Aotearoa lodge @ Whitianga gegaan om wat te gaan eten (inmiddels was het alweer rond 18:00u) en om lekker te relaxen.

Vandaag waren we wat later dan de vorige dagen, wat later ontbijten, wat later uitchecken (+-09:00u) om dan lekker relaxed de auto in te stappen. Dit keer ging de reis eerst naar MataMata voor een Tour naar Hobbitton, de film set uit the lord of the rings en the hobbit. Erg leuk om daar rond te lopen en wat een uitzicht! Eenmaal weer in MataMata opnieuw in de auto gestapt om door te rijden naar de eindbestemming van vandaag Rotorua. Erg mooie accomodatie weer en een heerlijk bed in onze kamer ^_^, altijd prettig. Hier in Rotorua verblijven we 1 nacht, morgen gaan we door naar Tongariro National Park waar we ook weer 1 nacht zullen overnachten. We hebben nog maar 3 nachten te gaan op het Noordereiland voordat we oversteken naar zuid, gaat echt snel!

xx

Ria

Hey vakantiegangers! Fijn om weer ff wat te horen! Het is genieten
om te lezen hoe jullie genieten! En ook weer mooie foto's! X

AnnA

Wat een bofkonten zijn jullie. Prachtige foto's en verhaal. En ja, tijd vliegt voorbij. Dus genieten maar.....????
Groetjes!

mathilde

Al een week onderweg wat gaat dat snel! Supergaaf al die mooie uitzichten! :)

Jan Willem

Leuke stukkies Mir.... Mooie foto's ook!! Ga zo door, ook met genieten natuurlijk ;)!

Nina

Mooie foto's, mooie verhalen!

Ook leuk dat wij zo een beetje mee mogen genieten!!