MirjamenPascal.reismee.nl

Paihia

Yes! We hebben het overleefd!

Dinsdagochtend in alle vroegte (9u), met koffers en al lopend op zoek gegaan naar 'Budget' waar we onze rental car konden ophalen. Na alle regels en afspraken door genomen te hebben, kregen we nog wat tips mee voor het rijden in een automaat (aangezien dat voor beiden van ons de 1e keer zou zijn) en tips voor het Links rijden.

Behoorlijk wennen is het! Zowel voor de bestuurder als voor de passagier ;). Zo nu en dan zijn er al wat foutjes gemaakt, bij een bocht bijv. toch automatisch naar de rechter rijbaan rijden (oeps) of met je domme hasses tijdens het remmen de koppeling in willen trappen die er toch echt niet zit! Maar tot nu toe nog geen ongelukjes gehad, hopelijk houden we dat zo ..

Dinsdag dus van Auckland naar Paihia gereden waarbij we onderweg langs het plaatsje Wangarei reden om daar even uitstapje te maken naar de Wangarei Falls. Dit is een wandelroute naar en rond een erg mooie waterval (+riviertje), zie foto's. Hierna doorgereden naar Paihia in the Bay of Islands, waar het normaal gesproken het warmste en mooiste weer is van NieuwZeeland. Helaas voor ons, zijn we er net tijdens een aantal mindere dagen met veel grijze bewolking, mist en regenbuien. Beide dagen trouwens dat we hier waren is het in de namiddag (vanaf 5a6 u) heerlijk zonnig geweest :). Om 16:00u kwamen we aan bij de Appledore lodge in Paihia waar we warm verwelkomd werden door de eigenaars. Na een praatje met volop informatie over Paihia, de lekkerste restaurantjes, verschillende excursies en de supermarkten zijn we de stad ingegaan voor wat boodschapjes en om lekker uit eten te gaan.

Vandaag, woensdag, moesten we vroeg ons bed uit ivm een geplande excursie, een bustocht naar 90Mile beach en Cape reinga (noordelijkste puntje van NieuwZeeland). We werden om 07:30u bij onze accomodatie opgehaald, gelukkig hadden Colleen en Ashley het ontbijt speciaal voor ons om 07:00u al klaar staan, jammie jammie ^_^ We zijn de hele dag op pad geweest, lange tocht over 90mile beach (welke trouwens niet 90miles lang is.....?), sandboarding op de hoge zandduinen ( Pascal dan, voor mij was die zandberg helaas te hoog/steil dat m'n knieën dat zekers te weten niet hadden gered..), Cape reinga waar het erg mistig was waardoor we niet alleen het mooie verre uitzicht niet konden zien maar ook niet het kleurverschil van de 2 verschillende zeeen (Tasmansea en Pacificocean) die op elkaar botsen op dat punt, jammer jammer Maar desondanks toch leuke foto's kunnen maken van het spookachtige landschap ;) En natuurlijk niet te vergeten, toen we thuis kwamen scheen de zon weer heeeeeerkijk waarna we dus heerlijk in de zon zijn gaan zitten onder het genot van een ..... Kopje thee, want de wind was zo koud :p

Morgen weer een lange dag voor de boeg, een 6,5u durende autoreis naar Whitianga In Coromandel. Normaal zou de reis 5,5u rijden zijn maar wij nemen nog een kleine omweg naar het Waipoua Forest met de beroemde en tevens grootste Kauri bomen van NieuwZeeland. Ook in Whitianga blijven we weer 2 nachtjes (prettig!) alleen weten we nog niet zeker of we daar ook Wifi hebben, maar dat zullen jullie merken zodra er niet binnen 2a3 dagen een nieuwe Blog op deze site staat :)

seeyou

Emiel, Aline en Rian

Jeej klinkt allemaal super! En super leuk om te lezen. Dukke smok van ons alle.

Tante Jantje

Wateen avontuur zo .Jammer van de mist ,maar jullie genieten wel zo te lezen .Leuk verhaal ik verheug me weer op de volgende .Veel plezier en goeie reis verder.Dikke kus

Ria

Volop genieten lees ik! Mooie foto's! Wacht nieuwsgierig op de volgende blog! Kusssss

Roelof

Fijn dat het goed gaat (als verwacht). mooie plaatjes gemaakt van de prachtige omgeving, blijf genieten! XX

Nina

Ik mis een vind ik leuk knop ;) .

Enjoy!
(Doen jullie heus wel! Maar toch..)

Jannes

Mooi