MirjamenPascal.reismee.nl

We zijn er!

Jaaaa, we zijn er! Na een 2 dagen lange reis met 2 lange vluchten en een lange tussenstop in Hong Kong mochten we dan toch echt vanmorgen de eerste stappen op NieuwZeelandse bodem zetten.

De vluchten dus overleefd. Oordopjes in tijdens stijgen en landen, anders krijgen we een herhaling van malta (dagenlang hele erge oorpijn), zweten als een malle, stressen om uiteindelijk niks omdat je rationeel gezien weet dat vliegen best veilig is, slecht slapen, stijve spieren van al dat gezit. Hmm nee ik zal nooit fan worden van vliegen..

Eenmaal uit het vliegtuig op ons gemakkie de bagage van de band en door de douane, waar ze onze wandelschoenen moesten bekijken ivm aarde die er nog aan kan zitten. Gelukkig voor ons, was ik thuis behoorlijk bezig geweest met schrobben en werden ze snel goed gekeurd. Laatste stap, alle bagage door de Xrays waarna ze, voor de 1x sinds het begin van de reis, vroegen of ik diabeet ben ivm de Enbrel injecties, na gezegd te hebben dat het voor de reuma is konden we gewoon weer doorlopen zonder moeilijke vragen..

Met de taxi naar het hotel .. Het is al even wennen dat ze links rijden (en dan zitten we zelf nog niet eens achter het stuur) maar dan is het ook nog pretty chaotic! Beide kanten inhalen, stoplichten waarbij wij nog niet altijd snappen welk stoplicht bij welke weg/baan hoort. We zullen morgen zien of we zonder brokken te maken de 1e dag kunnen doorkomen ;).

We zijn in de middag de stad in gegaan om 'the city of sails' is te gaan bekijken, persoonlijk hou ik niet zo van de stad en mijn 1e indruk is dan ook dat ik veel zin heb om morgen de stad uit te rijden. Niet dat de stad niets is, we hebben ook leuke en mooie dingen gezien en de stad is mega dus we hebben ook nog lang niet alles kunnen bekijken maar het blijft een stad en zo voelt het ook ...

Ik merkte vandaag dat ik zo af en toe het gevoel had dat de grond onder me bewoog, beetje dizzy. Pascal zei al dat hij zo af en toe moeite had met z'n evenwicht .. Zal toch iets van een jetlag zijn dan? Verder alles ok hoor :p

Morgenochtend moeten we de auto gaan ophalen, het pick-up depot is redelijk dichtbij het hotel dus dat gaan we lopend doen. Vind het erg spannend wel, moeten we zelf gaan rijden. Voor beiden van ons de 1x in een "linksrijdend" land en daarnaast ook de 1x voor beiden dat we in een automaat moeten rijden. Maaaaar even voor onze ouders : komt wel goed hoor, we zullen heel voorzichtig doen :p , Gerust gesteld? ;)

Morgen dus door naar Paihia waar we 2 nachten blijven. Maar nu eerstt slapen! Want inmiddels is het hier alweer 22:45u en morgen hebben we weer een indrukwekkende dag voor de boeg.

Tot de volgende blog!

Reacties

Reacties

Roelof!

Fijn dat het allemaal goed verlopen is. ik heb alle vertrouwen dat jullie je prima redden me het links rijden en met zo'n auto gaat het bijna automatisch :-P
Veel plezier vandaag ('t is al ochtend bij jullie dacht ik).
Hoop dat je niet teveel regen hebt onderweg :-P
Neem de tijd en geniet met volle teugen ^_^

Gita

Gek idee dat jullie twee nu aan de andere kant van de wereld zitten. Maar geniet ervan saampies!!

Ria

Hey kinders. Fijn dat het allemaal goed gaat! En fijn om zo even wat te horen hoe het jullie vergaat. Wie begint er morgen met het rijden? Spannend maar het zal best goed gaan. Hoe is het weer daar? Lekker slapen en heel veel plezier! Dikke smok.

Diane

Wauw, vet! Veel plezier daar met z'n 2tjes :)

AnnA

Wat geweldig en dapper dat jullie dit doen. In reisprogramma's op tv gezien hoe mooi dit land is. Leuk dat we dit kunnen volgen????. Heel veel plezier en geniet ervan!

Groetjes Anna

Mathilde

Fijn dat jullie weer veilig met beide benen op de grond staan! Heel veel plezier! :)

Tante Yvonne :)

Nou ik ben wel heel benieuwd hoe het rijden is gegaan.. wat zal dat een ervaring zijn zeg!! Tot jullie volgende verhaal!
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!